Mit ettem tegnap?

Mit ettem tegnap?

Zabkása

2016. szeptember 14. - Kovács Helga

zabkasa1.jpg

Hozzávalók

1 bögre zabpehely

1 bögre víz

1 bögre tej, vagy kókusztej

 

Elkészítés

A zabpelyhet egy kis lábasba tesszük, hozzáöntjük a folyadékot, és addig főzzük, amíg kezd besűrűsödni (ez csak pár perc a forrástól számítva). ...én speciel jobban szeretem az apróbb szemű zabpelyhet, mert hamarabb sűrűsödik.

Ha elnyertük a kívánt sűrűséget, lehet ízesíteni. Ennek csak a képzeletünk szab határt. Általában az idény gyümölcsöket szoktam használni – ami éppen van itthon.zabkasa.jpg

Íme néhány variáció kedvcsinálóként:

  • Almás-fahéjas: a zabkásához darabokra vágott almát keverek, meglocsolom egy kis juharsziruppal (ez elhagyható, ha valaki nem szereti az édeset reggel), a végé pedig fahéjat szórok a tetejére.

  • Csokis-banános: a zabkásához karikákra vágott banánt és cukrozatlan kakaóport keverek, az egészet pedig meghintem egy kevéske étcsoki pasztillával.

  • Bogyós gyümölcsökkel is nagyon finom, tetszőleges keverési aránnyal.

  • Sütőtökös: sült sütőtökkel és egy csipet fahéjjal, nagyon laktató reggeli.
  • Ha pedig kicsit szeretném energia dúsabbá tenni, akkor csíráztatott magokkal, vagy aszalt/szárított gyümölcsökkel turbózom fel.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mitettemtegnap.blog.hu/api/trackback/id/tr3211703973

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása