Mit ettem tegnap?

Mit ettem tegnap?

Zöldfűszeres afrikai harcsa

2018. január 18. - Kovács Helga

Ez szerintem egy végtelenül egyszerű recept, hétköznapi ebédnek is kiváló, és nem mellesleg nagyon egészséges :) ha ebédre készítem, akkor főtt barna rizzsel tálalom, vacsoraként pedig friss salátával.
A fűszereket ízlés szerint lehet variálni, én most így sütöttem.

Hozzávalók

2 nagy szelet nyúzott afrikai harcsa filé (nagyjából 1 kg)img_2606.jpg

1 ek. olivaolaj

1 ek. só

csipet frissen őrölt bors

csipet bazsalikom

csipet kakukkfű

csipet rozmaring

1 nagyobbacska babérlevél

1 kk. curry

1 ek. vaj

2 gerezd fokhagyma

Elkészítés

Először a halat sós vízbe áztatom. Minél hosszabban van időnk, annál jobb. Ha a fagyasztóból vettük ki a halat, nyugodtan kiolvaszthatjuk ebben a sós lében. A só segít a halnak, hogy sütés közben ne essen szét, szépen egyben marad az egész nagy szelet is.

Bemelegítem a sütőt 200 °C-ra. Utána az olajjal a szeletek mindkét oldalát bekenem, és a halat egy tepsibe fektetem. A babérlevelet a szeletek közé dobom, rászórom a zöldfűszereket és a kevéske borsot, legvégül meghintem a curryvel. Alufóliával beborítom és mehet is be a meleg sütőbe. Így hagyom párolódni, amíg a hal teljesen ki nem fehéredik. Amikor már villával is el lehet választani a rostokat egymástól, akkor leveszem az alufóliát és addig sütöm, amíg arany barna nem lesz a teteje.

Közben a fokhagymát apróra vágom és a felmelegített vajon szépen, lassan megpirítom. Amikor készen van a hal, tálalás előtt ezzel nyakon öntöm.

img_2607.jpg

Barna rizzsel vagy salátával tálalom.

A bejegyzés trackback címe:

https://mitettemtegnap.blog.hu/api/trackback/id/tr9513586103

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása