Mit ettem tegnap?

Mit ettem tegnap?

Sütőtökös krémes

2016. november 12. - Kovács Helga

Sütőtök szezonban ezt a sütit legalább egyszer elkészítem. Tökéletes összhang van a sütőtök és a narancs között, a tetején a krém pedig bársonyossá teszi az egészet. A családban mindenki szereti, és nagyon hamar elfogy. :)

sutotokoskremes2.jpg

Ha nem kapok muscovado cukrot, akkor a nádcukor nagyon lágy változatát használom, ezt általában bioboltokban lehet kapni, és szerintem ez is remekül passzol ebbe a sütibe. Puha sajt gyanánt pedig krémsajtot szoktam venni.

Hozzávalók

300 g liszt

300 g világos muscovado cukorsutotokoskremes1.jpg

1 tk.sütőpor

2 tk. szódabikarbóna

3 tk. mézeskalács fűszer

175 g aranymazsola

1 csipet só

4 tojás

200 g puha vaj

1 narancs héja

1 ek. narancslé

500 g sütőtök hámozva és lereszelve

Krémhez:

200 g puha sajt

85 g puha vaj

100 g porcukor átszitálva

1 narancs héja

0,5 narancs leve

Elkészítés

A sütőt előmelegítjük 180 °C-ra, és sütőpapírral kibélelünk egy közepes tepsit.

A tésztához összekeverjük a száraz hozzávalókat: a lisztet, a sütőport, a szódabikarbónát, a sót, a cukrot és a mazsolát egy nagyobb tálban.

Egy külön tálban a tojásokat habosra verjük a puha vajjal és hozzákeverjük a narancs héját és levét, majd a lisztes keverékhez adjuk, és alaposan kikeverjük.

Most mehet bele a sütőtök, ezzel is elkeverjük, és mehet a tepsibe. Az előmelegített sütőben 30 percig sütjük, amíg aranybarna lesz.

Amíg a tészta sül, a krémet is összekeverjük a tetejére. Ehhez a krémsajtot, a vajat, a porcukrot, a narancs héját és a levéből 1 evőkanálnyit sima krémmé verjük, utána pedig a hűtőbe tesszük pihenni. 

Amikor a tészta megsült, egy picit pihenni hagyjuk a tepsiben, majd sütőrácsra borítjuk. Megszurkáljuk villával, és meglocsoljuk a narancslével, utána pedig hagyjuk teljesen kihűlni.

Ha a süti teljesen kihűlt, elővesszük a hűtőből a krémet, picit fellazítjuk, és a tészta tetejére simítjuk tetszés szerint. Lehet teljesen simára kenni, és a tetejére díszítő cukrokat szórni (én most így jártam el), vagy hullámokat formázni a krémből.

sutotokoskremes3.jpg

Az eredeti receptet a BBC Goog Food oldalán találtam.

A bejegyzés trackback címe:

https://mitettemtegnap.blog.hu/api/trackback/id/tr4611955845

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása